Sunday, August 2, 2009

KEMBANGKAN SAYAPMU..


Maafkan saya kerana gagal update blog ini. Saya lawati blog pimpinan MPM yang lain, paling kurang masih juga diperkembangkan sayap mereka. Alhamdulillah..Sehubungan itu, saya ingin membuat kesimpulan beberapa aktiviti/ pengalaman harian yang saya hayati.

University Malaya Students Development Centre

gambar atas: Prof. Datuk Dr. Amin sedang mendengar pembentangan kumpulan

18 Julai2009

Marriot Hotel

8.00 am - 5.00 pm

Person In charge : Encik Apandi Khalib

Memang mengujakan apabila duduk semeja dan berbincang dengan pensyarah yang berpengetahuan luas. UMSDC adalah satu pelan/modul bersifat monitoring dan controlling sumber skill mahasiswa seperti berikut dibawah satu payung:

1. Program/projek Hal Ehwal Pelajar

2. Aktiviti Ko-K

3. Projek Kolej Kediaman

4. Latihan Industri

5. Kerja sambilan

6. Palapes

7. Suksis

8. Dll

Bertanggungjawab membantu mahasiswa sedari tahun pertama meningkatkan potensi kemahiran insaniah supaya graduan yang lahir daripada universiti adalah yang terbaik.

MESYUARAT PERPUSTAKAAN


Sis Fitrah mengajak saya untuk turut menyertai mesyuarat bersama Encik Mahbob, wakil Perpustakaan untuk membincangkan berkenaan penambahbaikan perpustakaan.

Encik Mahbob menerangkan perancangan pihak Perpustakaan untuk membukan tender food stall bergerak di hadapan perpustakaan dan pembinaan 8 tingkat perpustakaan baru.


Hari Keselamatan Mahasiswi

Maklumat lanjut bolehlah melayari blog HELWA MPMUM helwampmum.blogspot.com.Tahniah diucapkan kepada adik-adik tersayang, sis Maryam Muneerah sebagai pengerusi Helwa, juga kepada sis Saiedah Nafisah dan semua team Helwa yang bersusah payah selama beberapa hari untuk memastikan SELAMAT’09 berjaya.

Terima kasih kepada Encik Zakir, wakil keselamatan yang sudi meluangkan masa, juga kepada Encik Kamal Affendi yang banyak memberi ilmu secara terus kepada yang hadir.

Berikut adalah nombor yang sangat PENTING untuk mahasiswa/i universiti berdekatan Kuala Lumpur:

1. Pejabat Keselamatan UM : 03 79673582

2. Balai Polis Bukit Aman : 03-20319999 (24 jam)

3. Pondok Polis Universiti Hospital: 03-7502777

4. Balai Polis Pantai : 03-22822222 / 22824786


LAWATAN PENANDA ARAS IPGM, SULTAN ABDUL HALIM, KEDAH

Pihak MPMUM menerima lawatan daripada pihak Badan Dakwah dan Surau IPGM, Sultan Abdul Halim yang merupakan bakal pendidik negara. Banyak perkongsian yang saya kira dapat dicapai. Saya mengucapkan jutaan terima kasih kepada rombongan atas kesudian melawat UM dan maafkan saya atas segala kekurangan.

Antara yang dibincangkan secara serius ialah perkongsian berkenaan pendidik, realiti hari ini dan cabarannya, dakwah kampus UM dan IPGM dan suai kenal antara bidang pengajian.

Tamat sesi yang diadakan di bilik mesyuarat MPMUM, saya iringin rombongan ke Pesta Informasi Teknologi Universiti Malaya yang merupakan salah satu Projek anjuran MPMUM.


PESTA INFORMASI TEKNOLOGI UNIVERSITI MALAYA

Sila lawat umitf.com/joomla/ yang merupakan laman web rasmi pesta ini. Meriah dan ramai yang hadir. Kenangan Pesta IT ini adalah satu pengalaman buat saya, betulkan Er ? Ngee~. Tahniah kepada saudara Er atas kejayaan Pesta IT ini. Juga kepada semua AJK yang terlibat. Good JOB !

AMBASSADOR FOR PEACE SEMINAR

Pagi Sabtu yang awal kami bertolak ke fakulti Perubatan UPM untuk menghadiri Seminar ini. Terima kasih kepada 8 peserta daripada UM yang sudi menghabiskan hujung minggu anda untuk mendapat ilmu yang amat bermanfaat.

Perkenalan dengan Dr. Yoo dan isteri yang merupakan Presiden kepada Universal Peace Federation membuka mata peserta betapa pentingnya keharmonian dalam kehidupan. Dan hari ini, Pihak Dr.Yoo menjemput pimpinan MPM untuk makan malam bersama.

Saya yakin, UM akan menjadi tuan rumah pula bagi meneruskan misi keamanan ini. Well done kepada saudara Pak sebagai Pengarah atas kejayaan menganjurkan seminar ini.


PERTEMUAN BERSAMA SENADA, KEMENTERIAN PEMBANGUNAN WANITA, KELUARGA DAN MASYARAKAT

Alhamdulillah.. Pertemuan yang dirangka telah berjalan baik dengan izinNYA. Saya dan beberapa pimpinan HELWA MPMUM telah bertemu dengan wakil SENADA, iaitu Sekretariat Pemerkasaan dan Pembelaan Wanita Islam. Petang Isnin itu, Kak Roziana Mat Amin sebagai Pegawai Khas Dato’ Seri Shahrizat Abdul Jalil mempengerusikan majlis.


Diteruskan dengan pembentangan SENADA mengenai penubuhan dan gerak kerja seterusnya sesi perbincangan. Saya akan terus menghubungi pihak Ketua Setiausaha Kementerian untuk memohon pertemuan segera memandangkan Dato’ Seri masih tidak mempunyai kesempatan masa. Lawat blog HELWA untuk makluman lanjut.

3 comments:

khalifah said...

mantap.........trskan ush anda mlalui hari2 yg mncbr...pnglaman mngjr anda sglnya.....chaiyok2....

p/s:kshtn n makan minum kn jg jgk shahrizul ayuni.....

Anonymous said...

jgn jd murah sgt cik ayuni oiii...tayang muka sana cni tp keje habuk pun takda. org xpndang apa yg hang cakap..yg hang sembang kemaihh tu..org tgk apa yg hang buat.ingt ckit!!jgn perasan baguih sgt

qudwaH_Humaira' said...

khalifah :

terima kasih na..

anonymous :

juga terima kasih na..teruskan menjadi pengkritik..