Wednesday, February 5, 2014

UMAR AL-MUKHTAR

Umar Mukhtar bin Mohd Anwar bin Md Yassin bin Mokhtar bin Abdullah bin Yaakub.

Semoga Allah mentakdirkan kebaikan buatmu sayang. Lahir pada 20 Mac 2013 jam 12.17 tengah hari. Biiznillah, sunnah Aqiqah , bercukur, tahnik, serta memberi nama kepadamu telah disempurnakan pada hari ini (hari ketujuh).

Nama Umar Mukhtar( Umar yang terpilih) adalah benar-benar hajat kami buat putera sulung ini. Antara dua Umar iaitu saidina Umar Al-Khattab dan Saidina Umar Abdul Aziz, kami memilih nama ini kerana melihat ketegasan dalam pendirian, kezuhudan dalam beribadah dan keadilan dalam kepimpinan.

Kegerunan tentera musuh islam apabila nama Umar disebut dan dalam doa-doa kami, kami bermohon agar anugerah yg tidak terhingga ini membesar dengan mengambil pengajaran daripada dua susuk agung sejarah islam ini.

Sebagaimana cintanya Rasulullah saw kepada Umar. Semoga cinta jua Rasulullah saw kepada ahli syurga ini dan semoga mendalam juga cinta Umar kecil ini kepada Rasulullah saw. Allahumma solli 'ala saiyidina Muhammad.

Umar Mukhtar juga nama tokoh pejuang pembebasan Islam di Libya yang dikenali sebagai "LION OF THE DESERT" merupakan cucu sulung keluarga Yassin Mokhtar dan Salmah Khamis, serta merupakan cucu ke-6 allahyarham Zulkiply Idzman dan Siti Aishah Md Zuldin

Mohon doa dari sahabat handai dan sanak saudara agar zuriat ini menjadi hafiz yang diredhai Allah.

No comments: